Všechny terapie se přizpůsobují individuálně potřebám zvířecího pacienta.

V přehledu služeb najdete terapie, které se využívají i jako prevence pro zvířecí klienty.

Rehabilitace pro psy a malá zvířata

FACEBOOK: https://www.facebook.com/1rehabilitace.psu

Doplňky: https://petlando.cz/

Nabízím několik druhů masáží pro vaše psí miláčky včetně kondice na běžeckém pásu. Masáž je terapie měkkých tkání pohybového aparátu psa, která využívá kombinace trakčních, cirkulačních a kompresních technik vůči svalové soustavě za účelem odstranění svalového napětí a bolesti. Tím zároveň pomáhá zmírňovat a regulovat zranění měkkých tkání, přispívá k urychlení regenerace postižené oblasti, odstraňuje psychické napětí a zlepšuje lokální prokrvení. Hydroterapie je prováděna ve speciální vaně s protiproudem a běžeckým pásem.

Masáž:
  • pomáhá zmírňovat svalovou atrofii
  • eliminuje stres
  • pomáhá odvádět nahromaděné metabolity v měkkých tkáních pohybového aparátu
  • zabraňuje vzniku srůstů a mírní fibrotizaci svalových vláken
  • snižuje riziko zranění svalů před výkonem
  • důležitý prvek v rekonvalescenci i v péči o psí sportovce

Hydroterapie: - je součást rehabilitací, kterou v současné době u mě nenajdete, ale mohu dát kontakt na kolegy, kteří hydrovanu mají.

Hydroterapeutická vana funguje na principu řízenému pohybu zvířete na pohyblivém pásu s regulovanou rychlostí a možností protiproudu. Při rehabilitaci se používá fyzikálních vlastností jako teplota vody, odpor a vztlak vody. Nadlehčením zvířete ve vodě dochází k menšímu zatížení kloubů a proto se při ní dosahuje vynikajících výsledků. Vodní terapie je pro zvíře přirozená, velmi příjemná a nebolestivá. Hydroterapie se využívá především po provedení ortopedických a neurologických zákroků, u pacientů trpících atrofií svalstva a také u psích seniorů nebo pacientů trpících obezitou. Pro tyto případy nabízíme rekondiční programy hydroterapie včetně přípravy pejsků na sportovní a výstavní kariéru.

Nejčastěji používané masáže:

Rekondiční masáž:

je to celková masáž, věnující se celému tělu psa . Úkolem této masáže je přispět k regeneraci měkkých tkání pohybového aparátu, odstranit svalové napětí a přispět k regeneraci svalů psa. Tato masáž trvá cca 1 hodinu a doporučuje se zpravidla jednou týdně.

Sportovní masáž:

je příprava psího sportovce na maximální možný výkon před tréninkem či před závodem. Provádí se ráznými a rychlými tahy s následným protažením svalů. Tím se během krátké chvíle zajistí dostatečný přísun krve do svalů a zároveň se aktivuje nervová soustava. Tato masáž trvá kratší dobu.

Léčebná rehabilitační masáž:

se věnuje zvýšenému napětí a bolestivosti svalů, zároveň ovlivňuje mnoho dalších funkčních prvků, jako například špatné držení těla díky zkráceným či oslabeným svalům. Tato masáž se zaměřuje na konkrétní problémové partie svalového aparátu a není nutné se věnovat celému tělu. Délka masáže cca 1 hodinu.

-Laserová terapie-

Laserová terapie je jednou s dalších možností v celkové rehabilitaci. Laserový paprsek je schopný ovlivňovat tkáňové struktury, které jsou uložené hluboko pod kůží. Metoda je bez výjimky zcela bezpečná, nemůže poškodit žádnou tkáň. Laser má biostimulační, analgetické a protizánětlivé účinky.

BTL nabízí valký výběr červených, infračervených a kombinovaných sond a laserových sprch. Infračervené aplikátory s vlnovou délkou 830 nm generují laserový paprsek, který proniká hlouběji do tkáně. Červené aplikátory s vlnovou délkou 685 nm se používají k léčbě povrchových oblastí, jako jsou rány, jizvy a hematomy. Infračervené sondy jsou navíc jako jedniné na trhu vybaveny zeleným přisvětlujícím pilotním paprskem.

- Magnetoterapie -

K magnetoterapii zvířat používám přístroj M- Therapy Bio Torus LT – 100 + UltiCARe LT – 99 – nízkofrekvenční pulzní magnet. Tento přístroj generuje magnetické pole ve dvou nastavených terapeutických programech nebo nastavitelnou frekvencí v rozsahu 2 – 72 Hz a spolu s dalšími pulzy a nastaveným časem vytváří optimální podmínky pro léčení zdravotních potíží zvířete. Tento přístroj využívá již 200 veterinárních ordinací a klinik v celé České Republice.

Prostřednictvím pulzního magnetického pole jsou ve tkáních indukovány slabé elektrické proudy a ty zvyšují membránový potenciál buněk, což vede k jejich aktivaci a zajišťují vysokou léčebnou účinnost. Pomocí magnetoterapie se zkracuje doba pooperační péče a snížila se spotřeba nesteroidních antiflogistik.

Účinky nízkofrekvenčního pulzního mag. pole má 6 základních léčebných skupin a efektů:
  • Ovlivnění látkové výměny
  • Zlepšení prokrvení
  • Myorelaxační účnek
  • Urychlení hojení
  • Protibolestivý efekt ( analgetický )
  • Protiedémový efekt ( protiotokový )

Magnetoterapie má při správném použití schopnost otevírat porušené cesty k autoreparaci a autoregulaci organismu, protože organismus tyto schopnosti má a jakékoli narušení těchto schopností vede k onemocnění.

U jakých onemocnění se doporučuje magnetoterapie?
  • Doporučuje se zejména pro podporu hojení a regeneraci pohybového aparátu, pro rehabilitaci a řešení dlouhodobě zanedbaných ortopedických potížích.
  • Využívá se pro regeneraci tkání po výkonu u sportovců, pro urychlení metabolismu po zátěži a rychlejšímu odvodu zplodin z přetížených partií a tím tak předcházet případnému zranění
  • Své uplatnění má také v oblasti hojení ran po operacích a urychlení hojení zlomenin

Další indikace magnetoterapie:
  • Degenerativní onemocnění kloubů
  • Bolesti páteře
  • Artróza
  • Dyspalzie kloubů
  • Bolest svalů a namožení šlach a svalů
  • Obnaova hybnosti v kloubech
  • Podpora hojení po operacích
  • Zánět močových cest a poruchy vyprazdňování
  • Celková regenerace organismu

Velmi ráda a s pozitivní odezvou zvířecích pacientů používám magnetoterapii s kombinací rekondičních masáží s cílem uvolnění zvířete a snížení bolesti pohybového aparátu a tím tak urychlit regeneraci ve tkáních a zkrácení doby léčby.

- Kineziotaping -

Je podpůrná metoda fixace svalů a kloubů, která se využívá ve fyzioterapii. Uvolňuje podkoží pomocí fixačních pásků a tak napomáhá k prokrvení podkožních vrstev, tím tak odstraňuje bolest svalů a kloubů k rychlé regeneraci. U dlouhosrstých psů je nutné vyholení postiženého místa při použití tapingu.

- Cvičení na balančních pomůckách -

Součástí správné rehabilitace je aktivní nebo pasivní cvičení na balančních pomůckách ( dog fitness ). Provádí se na balančních pomůckách s různou obtížností s individuálním přístupem ke každému zvířecímu pacientovi. Cvičení je cíleně zaměřeno na skupiny svalů, které je nutné tímto cvičením posílit nebo odstranit pohybové problémy po operacích.

Ceník služeb:

Magnetoterapie: 350,- Kč / 1 hod

Vstupní konzultace: 500,- Kč / 30 minut

Běžecký pás: 450,- Kč / 30 minut

Zapůjčení pulsní magnetoterapie domů: 1500,- Kč / 7 dní

Zapůjčení pulsní magnetoterapie domů: 250,- Kč / 1 den

Komplexní terapi ( bez ohledu na používané metody terapie ) : 700,- Kč / 55min. - 1hod ( dog fitness, masáž, magnetoterapie, laserová terapie ...)

Laser ( samostatně ): 300,- Kč ( bez ohledu na čas )

Kineziotaping: 150,- Kč

Pernamentky: